Your new post is loading...
Your new post is loading...
When crafting online courses, teaching critical thinking skills is crucial. Urbi Ghosh shows how generative AI can shape how educators can approach this
Via Vladimir Kukharenko
"Adobe Education’s Mark Andrews reflects on insight from educators on what supports their creativity..."
Via Leona Ungerer
La Educación 6.0, conceptualizada por Juan Domingo Farnós, representa una vanguardia en la pedagogía contemporánea, caracterizada por la integración sinérgica de tecnologías emergentes como la Inteligencia Artificial General (AGI), la realidad aumentada, los hologramas y los principios de la física cuántica en los procesos educativos. Este paradigma metodológico promueve una personalización del aprendizaje sin precedentes, ajustándose meticulosamente a las necesidades individuales de cada estudiante mediante algoritmos adaptativos y análisis de big data, potenciados por capacidades cuánticas.
Via Edumorfosis
Explore AI's transformative impact on the workforce and how AI could transform mundane jobs. Consider the challenges of transitioning to a more automated future.
Via Yashy Tohsaku
|
Rescooped by
juandoming
from gpmt
|
Les IA destinées aux élèves visent principalement à personnaliser des cours déjà structurés. Tiennent-elles leur promesse de s'adapter au rythme de chacun ? Qu'en sait d'ores et déjà la recherche ?
Via Sandrine Decamps, Elena Pérez, michel verstrepen
|
Scooped by
juandoming
|
Juan Domingo Farnós Para establecer un escenario educativo que se integre plenamente en la Educación 5.0 de Juan Domingo Farnós y que incorpore elementos de educación disruptiva y la inteligencia artificial (IA), es crucial diseñar un entorno innovador basado en la metacognición, la neurociencia, y las sinergias y sinapsis tanto algorítmicas como neuronales. Las sinergias…
How many people should go to university? Paul Wiltshire argues that we need a proper debate about student numbers
Via Vladimir Kukharenko
|
Scooped by
juandoming
|
(( Los científicos desarrollamos algoritmos de aprendizaje automático basado en redes neuronales artificiales para aprender y generalizar conocimientos matemáticos complejos de manera más rápida y eficiente que los humanos)) Juan Domingo Farnós Entrenamiento y aprendizaje del cerebro: Si queremos llegar a un aprendizaje que no hemos obtenido nunca, a una nueva habilidad no dependerá tanto…
El metaverso empresarial está formado por las plataformas de metaverso y sus aplicaciones que desbloquean nuevas oportunidades para las empresas. Combina las diversas tecnologías utilizadas en entornos de metaverso, desde la realidad extendida y la IA hasta el IoT, para ayudar a las empresas a lograr una variedad de objetivos.
Las empresas pueden crear sus propios ecosistemas de metaverso, diseñados para todo, desde la colaboración inmersiva y el trabajo remoto, hasta el desarrollo de productos y la ingeniería. En comparación con el metaverso de consumo, el metaverso empresarial aún se encuentra en sus primeras etapas. Sin embargo, muchos proveedores líderes en el mercado están comenzando a reconocer las oportunidades en este paisaje.
Via Edumorfosis
Contrairement à la formation en présentiel, l’e-learning offre une formidable opportunité : animer ses modules en temps réel ou en décalé. Autrement dit,
Via Doc-Ifsi-Narbonne
|
Scooped by
juandoming
|
Juan Domingo Farnós Educación 6.0, la de la AGI, la de la física cuántica, la de los hologramas, la de los asistentes virtuales-inteligentes, donde universidades y escuelas han desaparecido y la socialización se entiende con la convivencia de personas y máquinas. La Educación 6.0, conceptualizada por Juan Domingo Farnós, representa una vanguardia en la pedagogía…
Large language models (LLMs) make it possible for faculty to rapidly create a wide range of formative and summative assessments for their students. And, as we hear about so often, students can also use LLMs to write their essays and complete other assignments.
Via EDTECH@UTRGV
L’alignement pédagogique est un principe de conception de formation proposée par le pédagogue australien John B.Biggs dans son ouvrage “Teaching for Quality Learning at University“, publié en 1996.S’inscrivant dans le courant constructiviste, son ambition était de proposer un modèle pour concevoir...
Via CIPE AMU, Bhushan Thapliyal
|
Blog de la "RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia". La Revista Iberoamericana de la Educación Digital.
Via LGA
|
Scooped by
juandoming
|
Juan Domingo Farnós En el contexto del siglo XXI, la convergencia entre la educación disruptiva y la inteligencia artificial (IA) ha generado un nuevo paradigma que redefine la forma en que concebimos la empresa y el trabajo. En nuestra empresa, nos comprometemos a abrazar este cambio transformador, aprovechando las tecnologías emergentes y los enfoques innovadores…
Educators need to start considering how AI's capabilities should change what students learn, experts say.
Via Yashy Tohsaku
No cabe hablar del “mundo físico” como oposición al “mundo digital”. Entre los jóvenes de 14 y 19 años, la separación entre los espacios digitales y físicos se desvanece: el móvil es un espacio de vivencia y cultura, con sus propios códigos y significados. Que hay que entender, pero no desde la visión del adulto, sino intentando entender a los jóvenes.
Para ellos, la realidad no es ni digital, ni física: es una, y está conectada. Es una realidad “figital”. Y para existir en el entorno físico, necesitan hacerlo también en el digital.
Via Edumorfosis
A bibliography to help educators prepare students and themselves for a future shaped by AI—with all its opportunities and drawbacks.
Via Nik Peachey
ChatGPT Edu, powered by GPT-4o, is designed for universities to responsibly integrate AI into academic and campus operations. This advanced AI tool supports text and vision reasoning, data analysis, and offers enterprise-level security.
Successful applications at institutions like Columbia University and Wharton School highlight its potential. ChatGPT Edu aims to make AI accessible and beneficial across educational settings.
Via Edumorfosis
La IA Generativa y predictiva llega para obligar a las universidades a repensarse (una vez más) y tomar nuevas decisiones de diseño. Bienvenido este paradigma de producción y distribución de conocimiento. Sabemos que cuando a los sistemas complejos se los priva de estresores se vuelven débiles, como define la antifragilidad de Taleb (2012).
Esta problemática afectará en muy pocos años a nuestro día a día como gestores o profesores universitarios. Por esto, no es suficiente proponer y armar debates sobre el futuro de la educación con los usos de la IA. Más allá de cualquier conversación, ¿qué está haciendo usted lector ahora mismo para adaptarse?
Via Edumorfosis
"Checking back in on AI.
So, when it comes to gen AI in education – where do we start? It is a question that is paralyzing many."
Via John Evans
|
Scooped by
juandoming
|
Juan Domingo Farnós La modelización de visión-lenguaje (vision-language modeling, VLM) se refiere a la intersección de la visión por computadora y el procesamiento del lenguaje natural (NLP), donde se crean modelos capaces de entender y generar tanto texto como imágenes. Aplicar esta tecnología a la educación disruptiva y la inteligencia artificial (IA) puede abrir nuevas…
Boston University is among the latest higher education institutions to recommend its faculty not outright prohibit generative artificial intelligence tools.
Via EDTECH@UTRGV
|
Notwithstanding the viral content-marketing tam-tam keeps selling the idea of content curation as a miracle-shortcut to work less, produce more content and get all of the benefits that an online publisher would want to have, reality has quite a different shade.
To gain reader's attention trust and interest, it is evidently not enough to pull together a few interesting titles while adding a few lines of introductory text.
Unless your readers are not very interested themselves into the topic you cover, why would they take recomendations from someone who has not even had the time to fully go through his suggested resources?
Superficially picking apparently interesting content from titles or even automatically selecting content for others to read is like recommending movies or music records based on how much you like their trailers or their cover layouts.
Can that be useful beyond attracting some initial extra visibility?
How can one become a trusted information source if one does not thoroughly look and understand at what he is about to recommend?
This is why selling or even thinking the idea of using content curation as a time and money-saver is really non-sense.
Again, for some, this type of light content curation may work in attracting some extra visibility in the short-term, but it will be deleterious in the long one, as serious readers discover gradually that content being suggested has not even been read, let alone being summarized, highlighted or contextualized.
Content curation takes serious time.
A lot more than the one needed to create normal original content.
Find good content, resources and references. Even if you have good tools, the value is in searching where everyone else is not looking. That takes time.To curate content you need to:
Read, verify and vet each potential resource, by taking the time needed to do this thoroughly.
Make sense of what that resource communicates or represents / offers and be able to synthesize it for non-experts who will read about it.
Synthesize and highlight the value of the chosen resource within the context of your interest area.
Enrich the resource with relevant references, and related links for those that will want to find out more about it.
Credit and attribute sources and contributors.
Preserve, classify and archive what you want to curate.
Share, distribute, promote the curated work you have produced. Creating it is not enough.
(While it is certainly possible to do a good curation job without doing exactly all of the tasks I have outlined above, I believe that it is ideal to try to do as many as these as possible, as each adds more value to the end result you will create.)
These are many more steps and activities than the ones required to create an original piece of content.
Curation is all about quality, insight and attention to details.
It is not about quantity, speed, saving time, producing more with less.
truly Curation should not be merely aggregating different links without taking off time to reflect indeed it is very to end up like some one buying clothes impulsively only to realise you could have done without some of them.